מים מרים 15.10.2020 – 4.7.2020

ממצוקה לתקווה
מים ; המשאב החשוב ביותר לקיום חיים על כדור הארץ. תושבים רבים בעולם אינם יודעים מהם מים נקיים ולא מעט אנשים פותחים ברז ויוצאים ממנו היובש והצמא. בעיית מחסור במים היא נחלת כל העולם. ישראל, ארץ פורצת דרך המציעה לאזרחיה ולתושבי העולם כולו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניצול יעיל של מקורות המים ההולכים ומדלדלים. נקודה של אור, תקווה ואופטימיות.

בתערוכה חמש קבוצות של עבודות

1 | אמני ראשית הציור הארצישראלי התרשמו מהקוצים שצמחו על הקרקע הצחיחה ומהקיץ חסר הרחמים, שהיו כל כך מנוגדים לנופי ארצם הירוקה והרעננה. הם רותקו לנוף הרי יהודה, אותו עשו לנושא יצירתם ובהמשך לנושא המזוהה עם הציור הארצישראלי בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20. התערוכה מתחילה בתחריט שהודפס שלוש פעמים בשלושה גווני מדבר שונים, ולידם באר חול, וסלעים שצולמו בעומק מכתש רמון. בניגוד לרשמים אלה מן המדבר, מוצגים בתערוכה דימויים של הצפות וגשמי זעף הרסניים באזורים חסרי תשתיות.

2 | בארות המים הן הסיכוי היחידי לקיום פיזי במדבר. סביבן התפתחו מימי אברהם אבינו ואילך, נקודות ישוב שקיימו סדר חברתי, רוחני, דתי וגם סדר כלכלי. לימים למד האדם להשתמש במובילי מים שונים כגון תעלות וצינורות, כדי לאפשר חיים במקומות מרוחקים ממקור המים, ובכך להגדיל את שטחי החיים ואת יבולי השדות. מאז עלתה רמת החיים בהתמדה ואילצה את האדם להמשיך ולשכלל את הטכנולוגיה להשגת מים על מנת לקיים חיים על פני כדור הארץ.

3 | מלח הוא מוצר לוואי של תהליך ההתפלה מים התיכון ומוצר תעשייתי מים המלח והוא גם חומר היצירה בו משתמשים שלושה מהאמנים המציגים בתערוכה. לצידם מוצגים עיבודי פוטושופ של תצלומים שנעשו במפעל התפלה השואב את המים מאקוויפר החוף והופך אותם למים שפירים המיועדים לצורכי אדם, חיה וכן להשקיית השדות.

4 | צינורות דם הם צינורות חיים ובלעדי דם הזורם בעורקינו לא יתקיימו חיי אדם וחיי חיה. בטקסים דתיים של עמים קדומים תופסים הדם והמים (ולצידם היין והשמן) מקום חשוב בפולחן הדתי שנערך על המזבח.

5 | הקשר בין מים ופוליטיקה, מיוצג כאן בעבודה אחת בלבד: מיצב "הקו האדום" בו 'מוזמנים' 22 נציגי החברה הערבית במזרח התיכון לדון בבעיית המים המשותפת להם ולנו. מיצב זה נעשה בתקווה שפתרונות לבעיות משותפות יולידו שיתוף פעולה ואולי בבוא היום שלום של אמת.

רעיה קידר, אוצרת התערוכה

    יולי-אוקטובר 2020

יונת חמיידס

מים מדוסקסים | מיצב

אלינור רותם

מיכלי מי תוצר | קולאז'

ינאי קלנר

צינורות | מיצב

סתיו יושע

באר וירח | ציור

שרון פזנר

באר חול | מיצב

נגה יודקביק-עציוני

פרחי קיץ | מיצב

נחמה באר

שטפון באפריקה 1 | תחריט

משה וולך

31 קוביות | וידאו

דורון פישביין

יחסי א-דם ירח (1) | ציור

ליאור הרשקוביץ

גבעה 2 (סלעים) | צילום

דליה ברקי

הקו האדום | מיצב

בוקה גרינפלד

קומפוזיציה בתזוזה | מיצב

סיגלית לנדאו

1st March 2018 | מיצב

שחר מרקוס

נצח דק | וידאו

אילון ערמון

חזון העצמות היבשות | מיצב

איתמר בגליקטר

נתיב הזהב השחור | טכניקה מעורבת

חוה גילון

חוואר לשון | טכניקה מעורבת

שרי מנולה שטמפלר

מר-ים | מיצב

רוזה בן אריה

סדק | טכניקה מעורבת

דורית פלדמן

עיני מכתשים | צילום

דליה זרחיה

מפגשים אידאולוגים | מיצב

נגן וידאו

2020

מים מרים  15.10.2020 – 4.7.2020

ממצוקה לתקווה
מים ; המשאב החשוב ביותר לקיום חיים על כדור הארץ. תושבים רבים בעולם אינם יודעים מהם מים נקיים ולא מעט אנשים פותחים ברז ויוצאים ממנו היובש והצמא. בעיית מחסור במים היא נחלת כל העולם. ישראל, ארץ פורצת דרך המציעה לאזרחיה ולתושבי העולם כולו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניצול יעיל של מקורות המים ההולכים ומדלדלים. נקודה של אור, תקווה ואופטימיות.

בתערוכה חמש קבוצות של עבודות
1 | אמני ראשית הציור הארצישראלי התרשמו מהקוצים שצמחו על הקרקע הצחיחה ומהקיץ חסר הרחמים, שהיו כל כך מנוגדים לנופי ארצם הירוקה והרעננה. הם רותקו לנוף הרי יהודה, אותו עשו לנושא יצירתם ובהמשך לנושא המזוהה עם הציור הארצישראלי בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20. התערוכה מתחילה בתחריט שהודפס שלוש פעמים בשלושה גווני מדבר שונים, ולידם באר חול, וסלעים שצולמו בעומק מכתש רמון. בניגוד לרשמים אלה מן המדבר, מוצגים בתערוכה דימויים של הצפות וגשמי זעף הרסניים באזורים חסרי תשתיות.

2 | בארות המים הן הסיכוי היחידי לקיום פיזי במדבר. סביבן התפתחו מימי אברהם אבינו ואילך, נקודות ישוב שקיימו סדר חברתי, רוחני, דתי וגם סדר כלכלי. לימים למד האדם להשתמש במובילי מים שונים כגון תעלות וצינורות, כדי לאפשר חיים במקומות מרוחקים ממקור המים, ובכך להגדיל את שטחי החיים ואת יבולי השדות. מאז עלתה רמת החיים בהתמדה ואילצה את האדם להמשיך ולשכלל את הטכנולוגיה להשגת מים על מנת לקיים חיים על פני כדור הארץ.

3 | מלח הוא מוצר לוואי של תהליך ההתפלה מים התיכון ומוצר תעשייתי מים המלח והוא גם חומר היצירה בו משתמשים שלושה מהאמנים המציגים בתערוכה. לצידם מוצגים עיבודי פוטושופ של תצלומים שנעשו במפעל התפלה השואב את המים מאקוויפר החוף והופך אותם למים שפירים המיועדים לצורכי אדם, חיה וכן להשקיית השדות.

4 | צינורות דם הם צינורות חיים ובלעדי דם הזורם בעורקינו לא יתקיימו חיי אדם וחיי חיה. בטקסים דתיים של עמים קדומים תופסים הדם והמים (ולצידם היין והשמן) מקום חשוב בפולחן הדתי שנערך על המזבח.

5 | הקשר בין מים ופוליטיקה, מיוצג כאן בעבודה אחת בלבד: מיצב "הקו האדום" בו 'מוזמנים' 22 נציגי החברה הערבית במזרח התיכון לדון בבעיית המים המשותפת להם ולנו. מיצב זה נעשה בתקווה שפתרונות לבעיות משותפות יולידו שיתוף פעולה ואולי בבוא היום שלום של אמת.

רעיה קידר, אוצרת התערוכה יולי-אוקטובר 2020

יונת חמיידס

מים מדוסקסים | מיצב

2020 | טכניקה מעורבת, 120/80 ס"מ גובה 10 ס"מ

אלינור רותם

מיכלי מי תוצר | קולאז'

2019 | קולאז', 60/50 ס"מ

ינאי קלנר

צינורות | מיצב

2014 | יציקת חמר, (גדלים משתנים)

סתיו יושע

באר וירח | ציור

2019 | טכניקה מעורבת 90/30 ס"מ

שרון פזנר

באר חול | מיצב

2020 | בלוקים וחול, 140 /140/85 ס"מ

נגה יודקביק-עציוני

פרחי קיץ | מיצב

2020 | בלוקים וחול, 140/140/85 ס"מ

נחמה באר

שטפון באפריקה 1 | תחריט

2019 | תחריט על נייר

משה וולך

31 קוביות | וידאו

2013-2016 | תיעוד בווידאו של פרויקט 'אמנות אדמה' 8:54 דקות

דורון פישביין

יחסי א-דם ירח (1) | ציור

2019 | שמן על נייר, 33/61 ס"מ

ליאור הרשקוביץ

גבעה (2) סלעים | צילום

2018 | מתוך גוף העבודה: Embedded Memory, צילום, הדפס הזרקת דיו, 135/180 ס"מ

דליה ברקי

הקו האדום | מיצב

2020 | צילום, הדפסה דיגיטאלית, כוסות זכוכית, מים, טס פרספקס, שרפרף וחול. 120/120/60 ס"מ

בוקה גרינפלד

קומפוזיציה בתזוזה | מיצב

2019 | מיצב בטכניקה מעורבת חלקי עץ, בד קנבס, צבעי אקריליק, צינורות פלסטיק ופורמייקה, 200x400x150cm

סיגלית לנדאו

1st March 2018 | מיצב

2018 | טכניקה מעורבת: נעליים ומי ים המלח, כל נעל 27/31/16 ס"מ

שחר מרקוס

נצח דק | וידאו

2007 | וידאו 02:04 דקות

אילון ערמון

חזון העצמות היבשות | מיצב

2020 | טכניקה מעורבת: קוטר כ-50 ס"מ

איתמר בגליקטר

נתיב הזהב השחור | טכניקה מעורבת

2015| PVC 270/160 ס"מ

חוה גילון

חוואר לשון | טכניקה מעורבת

2020 | טכניקה מעורבת: חוואר לשון, מלח ודבק פלסטי על עץ לבוד, 80/60 ס"מ

שרי מנולה שטמפלר

מר-ים | מיצב

2020 | יציקת גבס בתבניות חד פעמיות/מיכלי מים, 60/80 ס"מ

רוזה בן אריה

סדק | טכניקה מעורבת

2019 | טכניקה מעורבת: דבקים, מלחים ופיגמנטים, 150 /60 ס"מ

דורית פלדמן

עיני מכתשים | צילום

2011 | צילום בהדפסה פיגמנטית על נייר פיין-ארט ארכיוני, 103/114 ס"מ

דליה זרחיה

מפגשים אידאולוגיים | מיצב

2019 | טכניקה מעורבת: פח, ווידאו וסאונד, קוטר 60 ס"מ גובה 30 ס"מ
נגן וידאו

תפריט נגישות