Autumn Exhibition
11.2018 – 01.2019
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Mischel Platnik
Video





Suly Bornstein Wolff
Installation




Dafna Shalom
Painting




Shmuel Goldstein
Installation




מישל פלטניק
אור ראשון | וידאו




שולי בורנשנטיין וולף
ללא כותרת | מיצב



דפנה אלון
השבט הזה הוא אני | ציור



שמואל גולדשטיין
פתוח להצעות | מיצב
על הקיר כבחנות ספורט – ניצבים כדורי רגל. מבט מקרוב מגלה שהכדורים עשויים חלקי ציורים, וחתיכות קנבסים ריקים תפורים2. הכדורים עשויים ציורים מהסטודיו, ציורים איתם ‘נלחם’, הרגיש שלא הצליח ולא מיצה את כוחם ובמקום להשליכם (פעולה קשה, סופית שמשמעותה פרידה) הוא מעניק להם ‘גלגול חיים’ חדש (דו משמעי). משחק הכדורגל שייך לעולם תחרותי בו קבוצת בנים (בד”כ) מתחרה בקבוצה האחרת. בפסיכולוגיה תואר המשחק לא אחת כ’זירת מאבק ארכיטיפי’ המעורר בצופים רבדים קמאיים, מיתולוגיים מן הלא-מודע הקולקטיבי. הקבוצה, אחווה גברית מובהקת, כמו גם עצם המשחק מעוררים רגש, אמוציה. הבחירה בסממן ‘גברי’ לכאורה, ביטוי למהלך שבו כיבוש והבקעה- הם מושגים טעונים. שמואל תופר מחדש כדורי רגל מחלקי עבודותיו הציוריות ובכך גם מעבירם מפעולה בדו ממד (ציור) לתלת ממד (מיצב). הכדורגל התעשייתי הופך לכדורגל ייחודי (one of a kind), תוך שהוא תופר אותו מתוך עולמו, כמעשה כיבוש מחדש. הכדור נראה ככדור רגל ומוצג ככזה, אבל אנחנו צופים ביצירת אמנות חד פעמית העשויה חלקים שאת הסך שלהם לא נוכל אף פעם לראות. סודם אצור בתוכו. אלו ציורים קרועים (+חלקי בדים ריקים המשמשים מצע ציורי) התפורים בידי אמן שהצליח להעתיק את זירת המשחק הגברי תוך שהוא כובשו/תופר אותו (מעשה המזוהה עם פעולה נשית), באופן ייחודי וחד פעמי. הן פעולת האמן והן פעולת הצופה (הצופה מבדיל בין הכדורים/הציורים, מתבונן בהם ואינו בועט או מבקיע) מעניקים משמעות חדשה למיצב, לציור, לפעולת האמנות חלקו השני של המיצב עשוי טבעת שזורה, מעין ‘טבעת מוביוס’ מהוקצעת למשעי, שזורה ומטופלת בתוספות שיער צבועות המונחות ברכות ומקנות לטבעת נוכחות כמעט אנושית. למיצב הזה קורא שמואל ‘מוב-קווינס’ ומכוון הן ל’טבעת מוביוס’ והן ל’דראג קווינס’- שתוספות השיער וההחצנה המודגשת הן אחד מסממניהן. אם נחתוך ‘טבעת מוביוס’ לאורכה, באמצע, נקבל שתי רצועות רגילות, משולבות אחת בתוך השנייה, מקופלות בצורת “8”. או שתי טבעות מחוברות. הליפוף המשולב זה בזה, מחזיק את רעיון הגברי/נשי – שני חלקים הגרים בכפיפה אחת. שמואל יצר את העבודה מתוך זיקה מכוונת לטקסטים של חוקרת התרבות והפילוסופית הפמיניסטית ג’ודית בטלר3 איתם הזדהה, אודות החזות הפרפורמטיבית של הג’נדר. זהות מגדרית בעבור ג’ודית בטלר אינה קשורה או נבנית על מהות פנימית הקודמת לשיח החברתי ההבנייתי, אלא תוצר של פעולות והתנהגות שמוכתבים על ידי הכוח של מוסכמות חברתיות. העבודות של שמואל צבעוניות, עשויות באופן מהוקצע ומדויק והן סוג של הטמעה ופיתוח של תכנים העוסקים בג’נדר, מטפורות-על תרבותיות, כמו גם תכנים העוסקים במהותה של פעולת האמנות. 1. הגלריה העירונית לאמנות מארחת ‘אדפטציה’ לחלל הגלריה, מתערוכת הסיום של שמואל גולדשטיין, בוגר טרי (קיץ 2018), המדרשה לאמנות בבית ברל. 2. את סיפור גלגולם אפשר לקרוא בכתבה מאת מיה אשרי, ‘גלריה’ – עיתון ‘הארץ’ 18.07.29 עמ’ 4. 3. ג’ודית בטלר ‘צרות של מגדר (1990) – בספרה מערערת בטלר על ההבחנה המקובלת בין מין ביולוגי ומגדר חברתי וטוענת כי גם המין הביולוגי כביכול הוא הבנייה חברתית הנחקקת על הגוף מתוך פרקטיקות דיסקורסיביות. עצם קביעתה היא חתרנית ומבקשת לערער כביכול על יסודות הזהות המגדרית.



