אין גבול 30.10.2021 – 24.7.2021

שתי מילים אלה מקיימות ביניהן זיקה חיונית שכן ה'אין' מניח את קיומו של ה'יש'.
המושג גבול הינו תוצר לשוני מרכזי בהתפתחות התודעה האנושית. גבולות מגדירים ומארגנים את ה'יש' בעולם באמצעות סימנים וחוקים. גבול בין ים ליבשה, גבול בין מגע לחדירה, גבול בין רכוש הפרט לנכסי המדינה, כמו גם גבולות המרחבים השונים שבהם מוצגות במקביל שלוש תערוכות תחת אותו שם, בגלריה העירונית בראשון לציון, בגלריה בבית יד לבנים בראשון לציון, ובגלריה קריית האמנים בטבעון.

את המילה אין ניתן לתאר גם כלא-יש.
אין גבול הינו צרוף מילים מתעתע. ניתן לדמיין מרחבי תוהו ובוהו עד כדי אבדון, ובו בזמן מרחב שהחופש בו מוחלט, חוזרות ונוכחות בו דמויות שחלפו מן העולם, וחושים מחליפים בו תפקידים. ויש ובמרחב כזה צצה מנגינה, רעיון מפתיע או תמונת זיכרון מנחמת.
שם התערוכה מרצד על מסך המחשב, 
אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול

הפועל גבל מופיע בספרות חז"ל. משמעותו היא ללוש, לערבב חלקיקי חומר עם מים כדי שהחומר יהפוך לאחיד. "כגבל זה שנותן מים ואח"כ לש את העיסה" (קטע: רש"י על בראשית ב' ו'). האותיות המצויות בסמיכות זו לזו בשמה של התערוכה, וכמילה נפרדת יש בהן תיאור פעולה של הכנת חומר, מעוררות מחשבה.
הייתכן שבין אותיות שמה של התערוכה טמונה הצעה? הצעה שניתן להבינה כקריאה לפעולה כמו גם רמז לשימוש בחומר. אין גבול להפתעות.
המכנה המשותף ליצירות בתערוכה הוא בחירת האומנים ליצור בחומרים קרמיים. כל אמן בחר נקודת התייחסות משלו מול נושא התערוכה.
חווית הצופה עשויה להתרחש במרחב שבין היצירה המוצגת לבין עיני המתבונן.
אנו מזמינים אתכם לשיטוט תוך תשומת לב ועין לכל אחת מהיצירות.

טקסט מאת טליה טוקטלי
יולי 2021

תמר איסטרין

שלהי החיים

אבירו לילו

דמעות טיח

מירי ברנד

לא רקדנית ולא ציירת

דורי שכטל זנגר

דרום אדום

אסתי קולטון

אנושאידים

שמחה אבן-חן

קיפול בתנועה

אילה צור

שיכוב

חן ביננבוים

המסרק

מורן לי יקיר

כשתלכי אני אקום

ניר דיק

הפוגה בגשם

חדוה ראובן

מסע בגבול

הקו האדום | מיצב

מרב צור ואסתי קונטס

כסי אותי | פרפורמנס

לאה שבס

ELUSIVE VESSELS

יבגניה קירשטיין

STOP THE VIOLENCE

שלומית טייבלום-מילר

קריסה

יעל אורן ספיר

עפיפון

רחל סטולר ושי הלוי

סטרטיגראפיה | וידאו

רחל מנשה דור

UPSIDE DOWN | וידאו

עירית שר

עִ צְ רי ! אין גבול לפניך

סופי אביגדור

הסירון העליון

סופי הלברייש

THE PICTORIAL DISCONTENT

רות ברקאי

אדמה מגודרת

ציונה בנאור

לוכד חלומות

סוזן לוטי

גבול אין גבול: בין ים לשמיים

2020

אין גבול

30.10.2021 – 24.7.2021

שתי מילים אלה מקיימות ביניהן זיקה חיונית שכן ה'אין' מניח את קיומו של ה'יש'.

המושג גבול הינו תוצר לשוני מרכזי בהתפתחות התודעה האנושית. גבולות מגדירים ומארגנים את ה'יש' בעולם באמצעות סימנים וחוקים. גבול בין ים ליבשה, גבול בין מגע לחדירה, גבול בין רכוש הפרט לנכסי המדינה, כמו גם גבולות המרחבים השונים שבהם מוצגות במקביל שלוש תערוכות תחת אותו שם, בגלריה העירונית בראשון לציון, בגלריה בבית יד לבנים בראשון לציון, ובגלריה קריית האמנים בטבעון.

את המילה אין ניתן לתאר גם כלא-יש.
אין גבול הינו צרוף מילים מתעתע. ניתן לדמיין מרחבי תוהו ובוהו עד כדי אבדון, ובו בזמן מרחב שהחופש בו מוחלט, חוזרות ונוכחות בו דמויות שחלפו מן העולם, וחושים מחליפים בו תפקידים. ויש ובמרחב כזה צצה מנגינה, רעיון מפתיע או תמונת זיכרון מנחמת.
שם התערוכה מרצד על מסך המחשב,

אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול אין גבול

הפועל גבל מופיע בספרות חז"ל. משמעותו היא ללוש, לערבב חלקיקי חומר עם מים כדי שהחומר יהפוך לאחיד. "כגבל זה שנותן מים ואח"כ לש את העיסה" (קטע: רש"י על בראשית ב' ו'). האותיות המצויות בסמיכות זו לזו בשמה של התערוכה, וכמילה נפרדת יש בהן תיאור פעולה של הכנת חומר, מעוררות מחשבה.
הייתכן שבין אותיות שמה של התערוכה טמונה הצעה? הצעה שניתן להבינה כקריאה לפעולה כמו גם רמז לשימוש בחומר. אין גבול להפתעות.
המכנה המשותף ליצירות בתערוכה הוא בחירת האומנים ליצור בחומרים קרמיים. כל אמן בחר נקודת התייחסות משלו מול נושא התערוכה.
חווית הצופה עשויה להתרחש במרחב שבין היצירה המוצגת לבין עיני המתבונן.

אנו מזמינים אתכם לשיטוט תוך תשומת לב ועין לכל אחת מהיצירות.

טקסט מאת טליה טוקטלי
יולי 2021

תמר איסטרין

שלהי החיים

2020 | חומר (עיבוד ידני) שריפת ביסק, ציפוי באוקסידים ושריפה בטמפרטורה גבוהה, 65/37/24 ס"מ

אבירו לילו

דמעות טיח

2019-2021 | חימר קרמי ושברי טיח (הטבעה בחימר), 200/200 ס"מ בערך

מירי ברנד

לא רקדנית ולא ציירת

2021-2020 | חומר קרמי שרוף, מיצב קיר ורישום (עיבוד ידני)

דורי שכטל זנגר

דרום אדום

2019 | חומר לבן לטמפרטורה נמוכה, קולור סטיין, אנדרגלייז, שריפת תנור חשמל 1,100°C (עיבוד ידני) 64/21/21 ס"מ

אסתי קולטון

אנושאידים

2020–2021 | חמר שרוף בטמפרטורה גבוהה, ציור באנגובים, גלזורות, שימוש בעלי זהב (עיבוד ידני), גובה 25-40 ס"מ

שמחה אבן-חן

קיפול בתנועה

2020 | פייפר פורצלן (בנית משטחים, אנדרגלייז, שריפת חשמל 1,240°C), 22/72/40 ס"מ. צילום: אילן עמיחי

אילה צור

שיכוב

2020-2021 | חרסיות טבעיות ארץ ישראליות, 10/10 ס"מ

חן ביננבוים

המסרק

2020 | קרמיקה (יציקת חימר נוזלי, וצביעה בתחמוצות ואנגובים), מסרק גדול 21 ס"מ

מורן לי יקיר

כשתלכי אני אקום

2019, 2021 | פורצלן בחוטי שעווה, (עיבוד ידני, גילוף, שזירה), מידות משתנות. צילום: דניאל צ'צ'יק

ניר דיק

הפוגה בגשם

2020, 2021 | שאריות קרמיקה, לייסט עץ. 2/4/300 ס"מ. צילום: שי הלוי

חדוה ראובן

מסע בגבול

2020 | חומר, נייר מעובד, (טכניקה מעורבת), 60/110/15 ס"מ. צילום: שי הלוי

מרב צור ואסתי קונטס

כסי אותי | פרפורמנס

2021 | אנשים, חמר, לבד (פרפורמנס, אמנות השתתפותית), קריין: איתן רץ

לאה שבס

ELUSIVE VESSELS

2020 | אבנית בשריפה של 1,220°C, צביעה בצבעי תת זיגוג (עיבוד ידני, בניה ממשטחים), מידות משתנות

יבגניה קירשטיין

STOP THE VIOLENCE

2020 | חומר GG, אנדרגלייז VELVET (עיבוד ידני, ציור), גובה 47 ס"מ

שלומית טייבלום-מילר

קריסה 

2019 | פורצלן-נייר, צבועים במלחים, ובאופן חלקי - בזיגוגים וולקניים וקריסטליים, (עיבוד ידני), שריפה בתנור חשמל 1,290°C

יעל אורן ספיר

עפיפון

2019, 2021 | חימר, צור בפחם ושמן (עיבוד ידני, ציור), מידות משתנות

רחל סטולר ושי הלוי

סטרטיגראפיה | וידאו

2021 | לכידה מתוך וידאו, חימר ומים (ספלים מחימר לא שרוף, עבודה על האובניים אקווריום זכוכית, מים), 30/40/25 ס"מ

רחל מנשה דור

UPSIDE DOWN | וידאו

2020 | לכידה מתוך וידאו, 23 דקות

עירית שר

עִ צְ רי ! אין גבול לפניך

2020 | חימר, אנגובים, כסף, אזיקון פלסטיק (בנית יד / הדפס משי), 26/13 ס״מ

סופי אביגדור

הסירון העליון

2019 | קרמיקה וברזל, 35/40 ס"מ

סופי הלברייש

THE PICTORIAL DISCONTENT

2020 | 50 ראשים מחימר, גודל טבעי

רות ברקאי

אדמה מגודרת

2019 | חומר, אדמה, מסמרים (בניית יד). 10-15 ס"מ כל יחידה

ציונה בנאור

לוכד חלומות

2019 | וייט סטון, גלזורה וולקנית, חוטי טקסטיל, מתכת (בניית יד), 90/70 /120 ס"מ

סוזן לוטי

גבול אין גבול: בין ים לשמיים

2021 | פורצלן (עבודת אובניים), גדלים משתנים: 20/15 ס"מ