Spring Exhibition
05.2018 – 07.2018
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Maya Smira
Video art



Reut Frester
Painting




Orly Adelevitch
Installation


Vicky Skandarion
Painting




מאירה סמירה
PLAYGROUND | וידאו ארט



רעות פרסטר
COMEBACK | ציור
התערוכה comeback עוסקת בגלגולו של דימוי ובגלגולה של עבודת אמנות. היא מעלה שאלות לגבי כוחו של תיעוד וכוחו של אקט אמנותי בשינוי משמעותו של דימוי. התערוכה מורכבת מוויטרינה, 11 קופסאות אור ואובייקטים. על כל אחת מקופסאות האור מוקרנת שקופית. השקופיות הינן תיעוד עבודות אמנות מוקדמות של האמנית.
שנעשו במקור לצורך שימור ויחסי ציבור. האובייקטים המקוריים מורכבים מצילומים מטופלים וחלקי מתכות המצופות זהב וניקל, והם מתארים בני משפחה אחת. זוהי השתקפות של השתקפות. זיכרון של חיים, כביכול רחוקים, החודרים ועולים אלינו דרך אמולסיית הצילום והאור הנשבר בה. קופסת האור הכהה מגבירה את תחושת הנוסטלגיה וכך גם צבע הספייה המרכיב את רוב האובייקטים המקוריים.
שנעשו במקור לצורך שימור ויחסי ציבור.
האובייקטים המקוריים מורכבים מצילומים מטופלים וחלקי מתכות המצופות זהב
וניקל, והם מתארים בני משפחה אחת.
זוהי השתקפות של השתקפות. זיכרון של חיים, כביכול רחוקים, החודרים ועולים אלינו דרך אמולסיית הצילום והאור הנשבר בה. קופסת האור הכהה מגבירה את תחושת הנוסטלגיה וכך גם צבע הספייה המרכיב את רוב האובייקטים המקוריים.
אופן התצוגה מעלה הרהורים לגבי הוויזואליה של התערוכה המקורית בה הוצגו האובייקטים והצילומים המטופלים. האם היא דומה לתערוכה הזאת ומה ההבדל? יתרה מכך, האם יש מקום היום להצגת מקור? מרסל דושאן יצר מעט עבודות, מכיוון שמבחינתו כל אדם שהסתכל על עבודה ופענח אותה, החייה אותה מחדש, וכל עבודה קיבלה חיים מחודשים.
לדידו לא היה צורך אמיתי בעשיית עבודות חדשות.
מחשבות מסוג זה רלוונטיות אף יותר לתקופה בה אנו חיים – האם אמן כמעט ואינו נזקק לעבודות חדשות. בעקבות השינויים שחלו בטכנולוגיה והיכולת לתעד את התיעוד המתועד?
לאורך השנים פועלת פרסטר בין עשייה עמלנית וסיזיפית לבין עשייה קונספטואלית יותר, הבודקת את מקום האמנות, את ערכה ואת חשיבותה במרחב הציבורי והפרטי. פרסטר מנסה לשמר את הקסם ולהראות לנו שה’ספוט’ הניתן כעת לדימוי המתועד, הופך אותו לעבודת אמנות חדשה העומדת בפני עצמה. הקשר עם המקור, ערכו של מוצג אמנותי, וערכו של אזכור חלק מהשלם, אלו עניינים הראויים למחשבה ולבירור ונדמה שהתשובות עליהן אינן חד משמעיות אלא אלו שכבות הנרבדות עם הזמן. ההצעה שמביאה רעות פרסטר מתמקמת על ציר זה ובודקת את גבולות השימוש החוזר בעבודת אמנות.



אליאונורה אורלי אדלביץ
יַקִּירַיי | מיצב


ויקי סקנדריון
כושר ספיגה | מיצב
“שים סכר גדול ליד מעינות הכאב אגור אתו כמו ים שמור עליו שלא יתפזר כי הוא חייך” (יונה וולך 1992,’תת ההכרה נפתחת כמו מניפה’, ת”א, הוצאת הקיבוץ המאוחד, ספרי סימן קריאה) בחדר מוצבים, תלויים או מונחים- גופים פיסוליים העשויים לופה (Luffa בשמה המדעי- לועזי או ה’ליפה’ בשמה העממי). זהו חומר גלם עיקרי המשמש את ויקי סקנדריון בעבודתה הפיסולית. הלופה הוא סוג של צמח מטפס, הגדל באזורים טרופיים וסובטרופיים ומשמש כמקור החשוב ביותר לייצור ספוג מן הצומח. החומר הטבעי הטבעי נמכר בחנויות סדקית לטובת מיני קרצוף ונועד לעזור להסיר- לכלוך, כתמים, סימנים ושאריות שאיננו רוצים לראותם. הוא מתקשר לפעולות שעניינן הסרה, הורדה, הזזת משהו מן הגוף. המיצבים מפתים את המתבונן. לרגע נדמה אך לא ברור ממה הם עשויים. הם צבועים בחלקם, מוכתמים ופעורים. האובייקט הפיסולי מתייחס לדבר מה אחר הנמצא על סף התודעה. האם צמח תת ימי? האם סימן של גוף? בשר הגוף- איננו, העור – נפשט, הם ואולי אין זה עור שנפשט אלא סימן לחומר המוריד מן העור שאריות והעיגולים הפעורים – כנקבים ולאן אלו לוקחים את המתבונן? הצבע האדום מאזכר דם והפרשות גוף. אחד המיצבים מזכיר איבר מין נשי וממנו משתלשלים חלקים הנראים כשאריות גוף ועור- ספק נסחבים, ספק מוטלים על הרצפה. קשה להתעלם מההקשר בין הקריירה בת עשרות השנים של האמנית בטיפול בנשים נפגעות תקיפה מינית, לבין השיוך המידי אל התוצר הפיסולי. הכאב הגופני קשה לביטוי, ולקושי הזה יש השלכות ברורות. בין שהביטוי לכאב יהיה מילולי או חומרי, טבעה של היצירה האנושית, שהיא מנסה לאחוז בקצה כנף של כאב אבל בו בזמן אנחנו נאלצים להבין את חוסר האפשרות לבטא את הכאב באופן מלא. הקריאה ההכרחית של העבודות היא קריאה פמיניסטית. הן מעלות באופן פיסולי, וגשמי את איבר המין הנשי, את השיער, את זיכרונו של איבר טעון ומכאן שבתוך הפיתוי שיוצר האובייקט הפיסולי מתקיים גם תהליך המרחיק/מקרב מן/אל האובייקט. זיכרון המסומן מול האובייקט האומנותי המסמן. קנה המידה הנבחר לעבודות מזיז אותם מפרשנות חד-ערכית לעבר אפשרויות נוספות המתייחסות אל תפיסת חומר, חלל, צבע ונפח. נראה שהעבודות אוצרות סוד, שולחות אל גוף, אבל מקשות על המתבונן. קריאה נשית בהקשרים עכשוויים ומטרידים היא בלתי נמנעת ועם זאת אינה הקריאה היחידה האפשרית של העבודות.



